فرماندار گناباد گفت: ۵۹۴ قطعه زمین برای ساخت در مجموع ۱۱۸۸ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در مراسمی بین متقاضیان دارای شرایط قرعه‌کشی واگذار شد.
کد خبر: ۹۵۶۷۲۸۹
|
۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از گناباد، رضا نصیری در آیین واگذاری ۱۱۸۸ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن گناباد اظهار کرد: طی ۲ سال گذشته تاکنون ۴۰۰ هکتار زمین برای احداث مسکن مناطق شهری و روستایی به محدوده شهرستان گناباد اختصاص‌یافته است.

 وی افزود: تنها در سایت ۲۴۰ هکتاری به‌عنوان یکی از سایت های نهضت ملی مسکن گناباد، ۴۲۵۰ واحد به متقاضیان واگذار می‌شود که در مرحله نخست آن یک ۱۱۸۸ واحد بر اساس قرعه‌کشی واگذار شد و عملیات ساخت این واحدها در آینده نزدیک آغاز می‌شود.

 نصیری با اشاره به اینکه هر قطعه زمین به ۲ نفر از متقاضیان دارای شرایط واگذار می‌شود، بیان کرد: سهمیه شهرستان گناباد برای نهضت ملی مسکن در ابتدا ۳۶۵۰ واحد بود که با پیگیری از طریق مسئولان ذی‌ربط این میزان به افزون بر هشت هزار واحد افزایش یافت که از این تعداد یک هزار واحد به طرح جوانی جمعیت و بالغ بر هفت هزار واحد به نهضت ملی مسکن اختصاص یافت.

 سعید خواجه، رئیس اداره راه و شهرسازی گناباد نیز اعلام کرد: زمین ۳۵۲۸ نفر از متقاضیان نهضت ملی مسکن در مناطق شهری این شهرستان با اختصاص قطعه زمین ۲۴۰ هکتاری شهر گناباد، ۳۲ هکتاری بیدخت و ۱۶ هکتاری شهر روشناوند و همچنین زمین ۵۰ هکتاری در دست اقدام شهر کاخک گناباد تعیین تکلیف و زمین به آنان واگذار شد.

 وی توضیح داد: تا قبل از واگذاری زمین ۲۴۰ هکتاری به نهضت ملی مسکن شهر گناباد مجموع زمین‌های اختصاصی برای اجرای طرح فوق در این شهرستان ۵۶ هکتار بود که با الحاق قطعه زمین ۲۴۰ هکتاری، حدود ۳۰۰ هکتار تنها به محدوده شهری شهرستان گناباد افزوده شد.

 وی تصریح کرد: همچنین تا قبل از واگذاری قطعه ۲۴۰ هکتاری به نهضت ملی مسکن شهرستان گناباد ۲۳۶۵ زمین برای اجرای این طرح در این شهرستان تأمین شده بود و با اختصاص سایتی ۲۴۰ هکتاری ۲۰ هزار و ۶۰۰ قطعه زمین دیگر هم به مجموع زمین‌های قابل‌واگذاری گناباد افزوده شد و هم اکنون زمین بیشتر از نیاز برای اجرای این طرح در گناباد تأمین شده است.

 خواجه اظهار کرد: اختصاص زمین ۲۴۰ هکتاری برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن گناباد یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین قطعات از نوع خود در سطح استان خراسان رضوی است و با واگذاری آن تمام متقاضیان این طرح در گناباد تعیین تکلیف می‌شوند.

 وی افزود: هر قطعه از واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در شهر گناباد به ۲ نفر واگذار می‌شود و در سایت نوغاب این شهر و همچنین واحدهای مسکونی شهرهای تابعه این شهرستان شامل کاخک، روشناوند و بیدخت به‌صورت ویلایی در دست احداث است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها